Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében!

.

Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés (ASP)

Önkormányzati Elektronikus Ügyintézés

Rábacsanak Község Önkormányzata a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01271 azonosító számú „Szany Nagyközség Önkormányzata ASP Központhoz való csatlakozása” című projekt keretein belül 2018. január 1-től kapcsolódott az ASP elektronikus ügyintézési szolgáltatás rendszeréhez és ennek segítségével elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtunk az állampolgárok és a vállalkozások felé. Az önkormányzati hivatali portál felületen az alábbi ágazati ügyekben van lehetőség elektronikus ügy indítására:

  • Adóügy;
  • Általános vagy egyéb igazgatási ügyek;
  • Anyakönyvi ügyek;
  • Hagyaték;
  • Ipar-kereskedelem;
  • Szociális ügyek;
  • Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek.

Az ELÜGY – ASP Portálohp.asp.lgov.hu a kék színnel kiemelt szövegre kattintva érhető el.
Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás (ügyfélkapu), ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

Elektronikus ügyintézés

Önkormányzati Hivatali Portál - ELÜGY

Az Önkormányzati Hivatali Portál (ELÜGY) természetes és jogi személyek számára biztosít elektronikus ügyintézési lehetőséget.

A Portál elérhető a következő linken: https://ohp.asp.lgov.hu

Az elektronikus ügyintézés elektronikus azonosításhoz (ügyfélkapu, cégkapu) kötött!

A felületen ki kell választani Rábacsanak Község Önkormányzatát, majd a következő funkciók vehetők igénybe:

Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

Ügykövetés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

Ügyindítás: Az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet! Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

Amennyiben nem találnak az adott ügyhöz kapcsolódó strukturált űrlapot, az e-Papír szolgáltatáson keresztül tudnak ügyet indítani.

Az e-Papír szolgáltatás itt érhető el: https://epapir.gov.hu/

Böngészőprogram, internet hozzáférés

Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram (Internet Explorer, Chrome, Firefox stb.) és internet hozzáférés szükséges, a portál és a szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli.

Az ELÜGY Portálon elérhető Rábacsanak Község Önkormányzata részére megszemélyesített űrlapok száma folyamatosan bővülni fog. Az űrlapok aktualizálása, javítása is folyamatos.

Go to top